vineri, 7 martie 2014

Mai bună, mai frumoasă, mai inteligentă

Astăzi m-am trezit cu dorința de a fi mai frumoasă, mai bună, mai inteligentă, ..., pentru El. Poate părea cam obscură această idee, de a dori să fii mai ... de dragul altui om, însă, consider că orice femeie ce iubește are asemenea dorințe (nu sunt îndrăgostită, dar uite că vreau!).
  Din moment ce am realizat că sunt mîncată din ce în ce mai mult de această bizară și neașteptată necesitate, am început să îmi pun sute și mii de întrebări, după care fără o mică ezitare am inițiat și să scriu.
  Sunt o femeie ce dorește să fie femeie. De unde și pînă unde am ajuns într-un final la aceste cuvinte? Habar nu am, dar uite că am ajuns.
  Nu am început să mă întreb cine e acel El, pe care nici nu îl cunosc, dar mă întrebam cum aș putea fi mai.., ce în general reprezintă pentru mine "mai frumoasă, mai bună, mai inteligentă".
 Doresc să fiu mai frumoasă, dar nu doar la chip. Îmi doresc să fiu cea  ce emană această frumusețe prin cuvinte, atitudine, fapte și creație. O frumusețe ce pentru unii e doar o figură trecătoare, iar pentru alții un parfum unic. O femeie ce la prima vedere nu are nimic deosebit, însă absența ei reprezintă un adevărat gol pentu mulți, de parcă ar fi dispărut toate florile din lume. Simplitate construită din gingășie și tandrețe, înțelegere și respect, credință și păcat.
  Dar bunătatea? Ceva ce descrie un suflet lipsit de cusur, care luptă pentru fericire și împlinire. La drept vorbind, bunătate mi se asociază cu mîngîierile dăruite de o femeie unui copil, cu sărutul dulce pe frunte oferit de femeie pentru părinte, cu privirea înduioșătoare a femeiei către un animăluț.
  Inteligența, deși e amplasată pe al 3-lea loc, cred totuși că e cea mai subtilă trăsătură a oricărei femei. Nu, nu presupun prin inteligență lecturarea multor cărți sau succese remarcabile la învățătură, pentru mine inteligența reprezintă o artă de a înțelege de ce anume are nevoie un bărbat și un copil, de a putea face fericiți cei mai scumpi oameni, și de a nu pierde speranța, puterea, voința.
  În final am înțeles că pur și simplu vreau să fiu o femeie, o femeie în toată firea, pentru că tot ce am scris mai sus este doar o descriere a acestei femei. Frumos e să fii femeie. Dar cine totuși e acel El, aceasta nici acum nu știu. Este un cineva care face parte din mine.
El = Eu. Deci, rezultă, ca vreau să fiu mai... nu pentru cineva, nici chiar nu doar pentru mine, vreau să fiu mai... pentru ceva, pentru un tot întreg.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu