luni, 10 martie 2014

Jurnalul Annei Frank

" Este întradevăr o calitate faptul că nu mă las influețată? Este bine că urmez aproape exclusiv calea dictată de propria-mi conștiință?
  Sincer vorbind, nu pot să-mi imaginez prea bine cum poate cineva să spună "Sunt slab" și să continue să rămînă slab. Păi dacă știi asta, de ce nu reacționezi, de ce nu-ți formezi caracterul? Răspunsul a fost: " Pentru că așa e mult mai comod!" Răspunsul ăsta m-a cam descurajat. Comod? Este o viață de lenevie și minciună neapărat o viață comodă? O, nu, asta nu poate fi adevărat, nu se poate să te lași sedus așa de ușor de comoditate și de ... bani."

"Noi toți trăim, dar nu știm de ce și pentru ce, trăim aspirînd la fericire, trăim toți diferit și totuși la fel. Noi am fost educați  într-un mediu bun, putem să învățăm, avem posibilitatea să realizăm ceva, avem multe motive să sperăm într-un viitor fericit, dar... trebuie să-l merităm. Și asta-i ceva ce nu se obține niciodată cu ușurință. Să meriți fericirea înseamnă să muncești pentru ea și să faci bine, nu să faci speculă și să fii leneș. Lenevia poate să pară atrăgătoare, munca oferă satisfacție."

"Dar vreau să ajung mai departe, nu-mi pot închipui o viață ca a tuturor celorlalte femei care își văd de treaba lor și mai tîrziu sunt uitate. Trebuie să am un lucru căruia să mă pot dedica, pe lîngă soț și copii! O, da, nu vreau să fi trăit degeaba, precum cei mai mulți oameni. Vreau să fiu utilă sau plăcută celor care trăiesc în preajma mea și care totuși nu mă cunosc, vreau să continui să trăiesc, chiar și după ce am murit! Și de aceea îi sunt atît de recunoscătoare lui Dumnezeu că mi-a dat la naștere posibilitatea de a mă dezvolta și de a scrie, deci de a exprima tot ce este în mine!"

   Mai sus am selectat niște secvențe în care mă regăsesc pe mine, modul meu de a gîndi și de a trăi. Sunt niște secvențe extrase din "Jurnalul Annei Frank", o carte pe care am parcurs-o extrem de mult timp, practic o lună de zile, și nu din motiv că e mare ca volum, sau din motiv că eu i-am acordat puțin timp, dar e din motiv că această scriitoare, a reușit cu ajutoul unor rînduri să mă arunce într-o prăpastie adîncă sub numele "Eu".
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu